fredag den 8. marts 2013

Bidt af origami.

Brugte sidste weekend på at sidde og samle inspiration til at skulle i gang med årets fødselsdagsgaver - det er så skønt at kunne lave selv, især som studerende...
Jeg faldt ved et tilfælde over en origami-video på Youtube og så var jeg solgt!!!  Har brugt hele denne uges fritid - mens Teo sover - til at folde og folde... Det er så hyggeligt og bliver SÅ fint!!!
Er startet med at folde den figur, der hedder 'Tranen'.
På min jagt rundt efter inspiration faldt jeg over en hjemmeside, der fortæller om et gammelt kinesisk sagn om 1000 traner. Det lyder:
      Hvis man folder 1000 traner i papir vil man få et ønske opfyldt.
På hjemmesiden, læste jeg, at det siden er blevet en tradition for familier med syge slægtninge, at sætte sig sammen og i fælleskab folde 1000 traner i håbet om, at deres ønske om en rask slægtning bliver opfyldt - jeg synes det er en virkelig smuk tradition og blev lidt rørt af at læse om den. Det gjorde mig også mere interesseret i at folde flere traner og udvikle min teknik.

Der sidder oprindeligt fem traner på uoren, men billedet bliver bare ikke så godt, hvis de alle skal med.



So far er det blevet til en hel del - dog ikke 1000 - blandt andet en uro til min søster (bed både), en til min svigermor (med traner), som jeg har hængt et prisme i bunden af, så det kan fange solen til sommer og lave små regnbuer i hele deres havestue.
Jeg har også lavet en samling til grenene i vores soveværelse og dem er selv Martin glad for. Min søster har været så sød, at hækle to orange blomster til mig, som passer perfekt med tranerne!




Nu er der så taget hul på et større projekt, der forhåbentlig skal hænge i vores stue og pynte et af hjørnerne. Er kun kommet en brøkdel af vejen, men skal nok nå det engang. Teo sover jo stadig tre lure om dagen :)

Tror jeg bevæger mig udi nogle flere figurer, der der er rigtig mange smukke og Youtube har et væld af videoer, der viser hvordan det skal gøres - det var også der, jeg faldt opskriften på æsken.

God weekend:)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Linkwithin

Relaterede indlæg: