søndag den 17. november 2013

DARUT i udvikling:-)





I baby-månedens tegn vil jeg lige ise jer, hvad jeg bruger tiden på:-)

Min søn har altid været et barn, der har det varmt. Vi har alligevel valgt altid at give ham uldne bodystockings på under tøjet hele tiden. Min svigermor, mor og mine søstre har været fantastiske til at strikke til ham - han er en heldig dreng!
Nu er det vinter og han er blevet stor, så da jeg fik fingrene i noget SUPER lækkert uldfleece, som har de samme skønne kvaliteter som isoli (sweatshirtstof) - det er blødt, kan strækkes og er tyndt - ville jeg gerne lave noget praktisk, sjovt og sejt ud af det... Og et joggingsæt med et twist blev resultatet. Det er virkelig skønt og fordi stoffet er så tyndt kan Teo bevæge sig som han plejer - mens ham er varm og tør (lyder som en dårlig reklame, men synes det er SÅ. fedt!!!). Og han er ellers ret følsom overfor uld, der kradser (alle hans bodyer er strikket i cashmere/silke garn af samme grund), men denne fleece er han slet ikke berørt af:-) Har arbejdet en del på modellen og er nu tilfreds med en sweatshirt overdel med baggy bukser - begge dele har fået tittekanter, der matcher:-)
Det øverste billede er Teo i prototypen, der er syet i ren isoli... Men den endelige fleecemodel - som vist underneden - er nøjagtig den samme:-)

Det nederste billede viser noget stof jeg er OVENUD lykkelig for at have fået fat på!!! Kan ikke vente med at komme i gang med at sy lækre ting af det!!!





2 kommentarer:

  1. Eeeeej hvor er det dog et fantastisk lækkert sæt. Det er SÅ sejt!
    Og hvor er det noget flot stof du har fundet. Det med hjortene er så fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaaak!!! Sikke en dejlig kommentar at falde over :-)
      Glæder mig helt vildt til at modtage stoffet, for tror også det er virkelig fint!

      Slet

Linkwithin

Relaterede indlæg: