onsdag den 14. oktober 2015

Kald på Danmark!!!



Ja, jeg er nok hverken den eneste eller den første, der har skrevet et indlæg om DRs smarte kampagne 'Knald for Danmark' - men here goes:

Jeg bliver sgu lidt harm, når DR i øjeblikket kører fuld gas på kampagnen 'Knald for Danmark', fordi vi ikke får børn nok herhjemme. Det er meget muligt, at der ikke fødes nok børn i Danmark men der er i forvejen ikke tid til at tage vare på dem vi har. Vi har faktisk ikke engang råd til at føde dem under ordentlige forhold!

Vores samfund hylder de forældre, der 'formår' at fortsætte liv og karriere upåvirket af at have fået børn - der raskt væk placeres 38+ timer i institution om ugen, fordi mange familier ikke kan/vil leve på en indkomst (og følge den levestandard de har valgt).
Måske man skulle kigge godt og grundigt på alle de kommuner, der ikke lader pengene følge børnene? Det er faktisk billigere end en institutionsplads og ifølge loven må man gerne tilb(yde) den støtte i op til et år.
Hvad med børnenes sygedage!
Og for de forældre, der gerne vil arbejde (fuldtid/deltid/flextid) - måske skulle man kigge på priserne for vuggestuer og dagpleje?

Det er da skide let at opfordre folk til at få flere børn - men vi bor bare ikke i et land/samfund, der er indstillet til det. Vi har de børn, der er mest i institution i hele Norden - og hvis vi kigger sydpå er der langt flere hjemmegående end der er forældre med børn i fuldtidsinstitution.

Jeg kan sagtens finde ud af at knalde og få børn (jævnfør evt tidligere indlæg) men at få vores hverdag til at hænge sammen med en indkomst - det er en udfordring af de helt store... Hvad med at kigge på priserne for den offentlige transport også? For der straffes jeg da, hvis jeg skal med tog og har mere end to børn... For det  tredje skal jeg betale for...

Næh, kom hellere ind i kampen og gør samfundet værd at få børn i!!! Mine unger skal i forvejen presses gennem heldagsskolen, gennem videregående uddannelser, så de kan presses ud på arbejdsmarkedet i en fart. De skal spise GMOmad og leve i et forurenet samfund, hvor vi ikke engang kan finde ud SF at samle skrald op efter os selv. 
'Knald for Danmark'?!! Ja, tak... Så skulle Danmark tage at vågne op!!!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Linkwithin

Relaterede indlæg: