torsdag den 23. maj 2013

Sommerferie med storhedsvanvid og en genbrugschallenge.


Først lige 21/52


Først (igen) og fremmest:
WOOOOOOOHOOOOOOOO!!!!!
Jeg har sommerferie efter 2 eksamener på 2 dage. Sidder i sofaen efter en dag fuld af engelsk oversættelse, tyske håndværkere og dansk sommerforkølelse og føler mig rigtig, rigtig heldig! Tre - og jeg gentager: TRE(!!!) - hele måneders sommerferie forude med familie (både kæreste (som bliver til husbond næste sommer, babylicious, svigerfamilie og egne rødder) i skøn forening. Det er s*u da noget at fejre og føle sig glad over :-)

Jeg har dog ikke tænkt mig at tilbringe sommerferien på den lade side - der er alvorligt mange projekter i vente - guitaren er fuldet frem, strikkemaskinen er pakket ud OG jeg er blevet inspireret til at starte en GENBRUGSCHALLENGE!!! 
Som jeg er ret spændt på hvordan det kommer til at gå med...
Midt i eksamenerne er der nemlig blevet tid til overspringshandliger, oftest i form af blogsurfing, hvilket altså først mig til disse to blog indlæg hos Idasideblog af skønne Ida Burchardi og newdressaday som er en FANTASTISK blog! Jeg er vild med at købe tøj og har virkelig meget af det også og ville ønske, at jeg bare kunne tage en kold tyrker - som Ida - og stoppe med at købe, men det kender jeg alligevel mig selv for godt til... Jeg er derfor kommet frem til et alternativ, som er meget inspireret af newdressaday.
Her er min udfordring til mig selv OG jer derude i blogland, hvis I vil være med :-)

I resten af 2013 kommer tøjindkøb til at foregår på følgende præmisser:
  1. Der må kun købes ET stykke tøj pr. uge (altså 30 stykker tøj i alt - ingen undtagelser!!!)
  2. Der skal afleveres MINDST et stykke tøj til genbrug, når der købes nyt.
  3. Det 'nye' tøj skal være genbrug - IKKE trendsales.
  4. Det må MAX koste 75 kr pr del.
  5. Der må ændres og om-designes uden grænser - udgifter hertil skal dog medregnes i de 75 kr (hivs ikke tingene findes i sy gemmerne i forvejen).
Håber virkelig, at der er mange der vil være med til denne udfordring, så blogland bliver fyldt med inspirerende gen-design tips :-) Smid endelig en kommentar, hvis du har lyst til at være med og del gerne indlægget og ideen, hvis du kan lide den :-)

Jeg har allerede købt mit første stykke tøj i den lokale genner... Billeder følger.

Kram Anne 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Linkwithin

Relaterede indlæg: